det här med att åldras

Om en vecka fyller jag tjugo. Tjugo, det låter så gammalt. Tonåren är över och steget in i vuxenvärlden kanske närmar sig. Jag vet inte. Jag har insett att den där åldern då jag tycker att man är vuxen skjuts fram ju äldre jag själv blir. Det är väl så kanske, att man tar med sig sina vänner genom åren och tycker aldrig riktigt att man blir stor. Dom som var stora och äldre för två år sen är ju ännu större nu. Man kommer liksom aldrig ikapp och det är nog det som gör att man aldrig känner sig riktigt vuxen. Det finns alltid dom som är äldre, klokare och mer erfarna. Sen känner jag mig inte så stor heller. Inatt när mamma låg inne hos mig, hur ynklig var jag inte då på en skala mellan 1-10? 9 kanske. Jag tror det beror mycket på vilka sammanhang man befinner sig i och vilka människor man omringas av. Med ens föräldrar kommer man nog alltid vara liten, tror ni inte?

Jag vet många som säger att dom inte vill bli vuxna. Som inte vill bli stora och behöva ta ansvar. Jag ser fram emot det. Längtar kanske är fel ord för varje tid har ju sin charm, men jag ser verkligen fram emot det. Hitta någon att dela livet med, få barn, bo någonstans och göra det fint och hemtrevligt för min lilla familj. Jag tycker det verkar mysigt. Tänk att få leva ihop med den man älskar över allt annat, få barn som måste vara det finaste man kan få här i livet och bo i ett det hus/den lägenhet man så länge trånat efter. Men som sagt, det är ingen stress. Nu ska jag först glädja mig åt att jag fyller just tjugo år om en vecka och sen göra massa roliga saker under våren och sommaren. Vår. Bara ordet får det att spritta i kroppen. Som jag längtar!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Du är så himla mysig ,Klara! Krya på Dig nu <3

2011-02-23 @ 17:07:54
Postat av: Matilda

Härligt!! Så underbart skrivit, fint!

2011-02-23 @ 19:43:12
URL: http://mmmatilda.blogspot.com
Postat av: Klara

Åh, nu blev jag glad! Kram på er.

2011-02-23 @ 22:14:54
URL: http://livetenligtklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0